۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۸۳۸۶۶
معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

جایزه کتاب سال اصفهان برگزار شود| حمایت از نویسندگان و ناشران خوب ضروری است

جوادی با اشاره به اهمیت حمایت از ناشران خوب برای برجسته شدن کتاب‌های خوب، گفت: مراحلی که در فرآیند رسیدن کتاب به دست مخاطبین طی می‌کند همگی دچار مشکل است و چرخه‌ای دارد که به طور متوازن به آن رسیدگی نشده است.
محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان، با بیان اینکه کتاب وضعیتی دارد که نیازمند رسیدگی است، گفت: مراحلی که در فرآیند رسیدن کتاب به دست مخاطبین طی می‌کند همگی دچار مشکل است و چرخه‌ای دارد که به طور متوازن به آن رسیدگی نشده و هربار یک بخشی از این چرخه دیده شده است.

وی در ادامه افزود: نمایشگاه کتاب از این منظر مهم و قابل توجه است که کتاب مستقیما به دست مخاطب می‌رسد، امیدواریم که تلاش‌های مسؤولان دراستان‌های مختلف برای برگزاری نمایشگاه کتاب بتواند چرخه نشر و فروش و مطالعه کتاب را فعال‌تر کند، بخش عمده تلاش معاونت فرهنگی مصروف این است که باشگاه‌های طرفدار کتاب را در شهرها و روستاها فعال‌تر کرده تا کتاب و کتابخوانی را پویاتر و فعال تر کند.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به سطح عمیق و بالای نگارش کتاب در قرون گذشته کشور توسط اندیشمندان و بزرگان، تصریح کرد: کتابی که ابن سینا می‌نویسد در کمتر از 200 سال در متن کتب درسی پاریس در دانشگاه‌ها وارد می‌شود و این نشان دهنده عمق و ارزش این کتاب است و ما نه فقط باید در زمینه نشر آثار در خارج از کشور حمایت کنیم بلکه بر مسأله اهمیت حمایت از ناشران و نشر خوب و دقیق کتاب باید تمرکز داشته باشیم و از نویسندگان خوب که آثار قوی ارائه می‌کنند حمایت کنیم.

جوادی در ادامه افزود: بعضی شهرهای جهان جایزه کتاب سال شهر خود را دارند و این موضوع در شهر اصفهان نیز می‌تواند انجام شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم می‌تواند در این زمینه یاری رسان باشد و کتاب‌ها و نشرهای خوب حمایت شوند تا بهتر دیده و خوانده شوند.

یارمحمدیان: توسعه از مسیر فرهنگ عبور می‌کند

در ادامه این برنامه علی یارمحمدیان مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان، با ابراز خرسندی از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان گفت: رویدادهای فرهنگی اجتماعی بسیاری نظیر دستاوردهای بنیاد تعاون زندانیان، نمایشگاه قرآن و عترت، نمایشگاه حمل و نقل پاک و دیگر نمایشگاه‌های ارزنده و مفید برای جامعه در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شده که اهتمام نمایشگاه نسبت به برگزاری این رویدادها ابعاد فرهنگی و اجتماعی آن بوده است.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه از مسیر فرهنگ عبور می‌کند، اظهار کرد: دولت‌ها باید تلاش کنند نگرش خود را به انسان به عنوان یک موجود فرهنگی تغییر دهند، چرا که مبنای زندگی انسان فرهنگ است و فرهنگ می‌تواند بسترساز مسائل بسیار از جمله توسعه باشد، شرکت بین المللی نمایشگاه‌های استان اصفهان خود را موظف به ارائه خدمات و حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و اجتماع به ویژه کتاب و کتابخوانی می‌داند تا یک رخداد فرهنگی مؤثر و بسترساز ایجاد شود.

یارمحمدیان با اشاره به حضور بیش از ۴۰۰ ناشر در سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان، گفت: امیدواریم که نمایشگاه بتواند بستر ساز و زمینه ساز رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اصفهان و زمینه ساز تسهیل دسترسی مردم به کتاب‌های مورد نیاز آنها شود./1304/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات